keskiviikko 28. joulukuuta 2016

Kinkku sulamaan...

Luojan kiitos joulun pyhistä ollaan selvitty. Tiistaina kävin Nilsiässä fysioterapeutilla kuntoutus M-Kaartisella, joka on erityisesti keskittynyt vaikeasti kehitysvammaisten aikuisten ja lasten kuntoutukseen. Eli osaamista varmasti löytyy! 
Kävin siis kysymässä minkä diagnoosin sieltä saisin selkäoireisiin, vaikka itse olin jo valmis pistämään kaiken kireyden piikkiin. Fysioterapeutti ei ollut aivan samaa mieltä vaan sain selkokielellä faktaa välilevyistä, pullistumista ja muusta mukavasta. SI-nivel on OK, liikkuvuus on OK (jonka tiesinkin), mutta syy on todennäköisesti välilevyssä. Vielä korjattavissa oleva haitta ja pointti on nyt pitää selkä hyvässä ryhdissä sekä välttää alaselän pyöristymistä eli kumartelua varsinkin raskaiden painojen kanssa. Kyllä se siitä, jospa se siitä, ehkä se siitä...joka tapauksessa M-Kaartisen paikkaa voin suositella! Nyt ei niksauteltu eikä poksauteltu, koska ei se mitään auta vaan päinvastoin.

Nilsiästä tultua porukalla suunnattiin salille. Kokeilin kyykätä pidempää sarjaa painoilla 20-60kg ja se kyllä tuntui hyvältä. Selän notko on kyykyissä avainasemassa, yhtään ei saa pyöristyä. Selkähän tuppas pyöristymään koko ajan kyykätessä loppu syksystä, koska paikat olivat niin kireellä ja se on varmasti osasyy näihin kipuihin. (Sama maastavedoissa..) Tää koko homma tuntuu järkevältä nyt kun olen saanut selityksen!

Kyykkyjen päälle treffit mun parhaan kamun Penan kanssa:
Raaakaaaaa lihaa, lämmittelyt + 5x55 5x60 4x65 3x67,5 3x70(PR :D)
Paitulilla kelluteltiin 3x80 3x85 3x90 1x95 2x1x97,5
Jalat ilmassa loppuhumppaa 40-50kg pidempää pumppausta
Varovaiset venyttelyt
Nälkä tuli ---> kotiin

Vika nosto. Lähellä mutta niin kaukana...

Voi mikä fätti olo on kyl nyt just. Alkukuusta kasikymppi losahti rintaan helposti ja nyt 97,5kg jäi vielä millin verran rinnasta. MIKSI EN SAANUT LAITTAA 100KG? Kysykää mun rakkaalta valkulta...

Keskiviikkona viimeistelin suklaakakun ja kävin vielä tekemässä apuliikkeitä salilla:
Pystypunnerrusta tangolla istuen 5x30 2x4x35 2x4x37,4 2x4x40 6x30
Ranskikset mutkatangolla niskan takaa 5x5x7,5-15 (en oo saletti vieläkään onko tanko 7,5kg vai 10kg) 
Maaten ranskiksii 3x6x17,5-25
Alataljaa triljoona x37,5-67,5
Vipareita sivuille 5x5x7-10
Hauista pumppiin 
Ojentajataljaa (salilla on uusi ristikkäistalja, sain laittaa pakan kohtaan "60kg" ennenku rupesi tuntumaan, vahva olo?)
Voemapyörää
Venyttelyä

Katsellaan miten tämä tästä. Alaselkä kiukuttelee, mutta syy on nyt ainakin tiedossa. Kaikki käy mun järkeen. Esim. ei pitäisi venyttää alaselkää kuten minä olen onnessani tehnyt ja silloinhan sitä juuri kramppasi. Tiedän mitä välttää, mitä kandee tehdä jne. Päivä kerrallaan. 

Suklaakakusta tuli kuitenkin juuri niin imelä kuin pitikin. Mussukalla on tänään synttärit, onnea maailman paras valmentaja. <3 

Tsemppiä treenihin kaikille! Palaillaan astialle tässä taas... :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti