sunnuntai 10. huhtikuuta 2016

Kevyet kyykyt ja Puntti-Myy avautuu

Jos ei muusta kehitystä huomaa niin palautumisajasta ainakin ja siitä olen aiemminkin maininnut. Perjantaina olin vielä aivan sökönä, mutta tänään olikin jo toinen ääni kellossa. Koko perheen voimin käytiin jumpalla mun töiden jälkeen.

Kyykyt, lämmittelyt + 4x82,5 4x87,5 3x92,5 2x97,5 1x102,5 (polvisiteillä)1x110 3x3x90
Suorinjaloin maastaveto korokkeelta, lämmittelyt + 4x60 4x70 2x4x72,5 4x65
Raakarinnalleveto 4x5x40
Pari vatsaa ja venyttelyt

Kyykyt menivät lupsakasti kiitos hyvän lihashuollon, vaikka jumiakin on ollut. 110kg ei selässä paljoa paina, joten se lienee mukava tavoite seuraaviin kisoihin. Tästä näkyy 2x97,5kg.

Paino ei ole vielä lähtenyt tippumaan, päinvastoin. Kropalla ottaa taas aikansa ennen kuin se rupeaa heräilemään ja nesteet lähtevät liikkeelle. Eihän tässä mikään kiire ole ja pitäähän mun syödä edelleen hyvin, että jaksan treenata kovaa. Sokerit ja ylimääräiset napostelut ovat jääneet pois, silloin kun treenit vähenevät voi kiristää vielä vähän enemmän. 
Katsotaan miten vaikuttaa se etten aio kävellä niin jumalattoman paljon kuin viime kisadiettien aikaan. Jospa jalat palautuisivat paremmin, jospa eivät..ei voi tietää ennen kuin kokeilee. Sen tiedän, että äkilliset aerobiset suoritteet hapottavat tällä hetkellä aika paljon.

Muu perhe syö hamppareita ja mä tätä...ihanaa. Pitäisköhän laittaa Kuopioon viestiä ja kysäistä jos sais vielä vaihtaa sarjaa vaikka 72 kiloisiin. (Sokeri/hiilariholistin tekstiä...)

ÄRSYTTÄÄ

Kirjoitellaan nyt tännekin mikä ärsyttää. No esim. Iltalehden "voimailu-uutiset".


Nojoo, painonnosto ja voimanosto ovat sama asia toimittajille, se ei ole ylläri. Mutta siis mitä hittoo?! Suomen oma teräsmummo Eila Kumpuniemi 70vee naisissa alle 47 kiloisena nostaa raakana 110kg maasta, joka on myös maailmanennätys sarjassaan IPF:n kisoissa. Sitten tää kökkölehti mainostaa ulkomaalaista mummoa, joka kilpailee jossain ihmeliitossa ja mainostaa häntä maailmanennätyksen tekijänä. ARGH.

Täältä löytyvät IPF:n maailmanennätykset joten kuka tahansa torvelo voi etsiä oikean voimanostoliiton oikeat maailmanennätykset.

Tämmöinenkin uutinen löytyi, kova mummo ja kova ikä todellakin! Mutta siis...edelleen kotimaastakin löytyis kova mummo.

Tänään luin taas Iltalehden sivuilta kuinka mainostetaan kotimaista moninkertaista voimanostonmaailmanmestaria, joka tosin ei ole voittanut ainoatakaan mestaruutta IPF:n kisoissa.
Eipä sillä etteikö IPF:n kilpailijoilla käry joskus kävis (sais vaikka käydä useamminkin), mutta doping on joka tapauksessa kielletty sen alaisissa kilpailuissa ja kaikki kilpailijat joutuvat tekemään anti-dopingsopimuksen ja täten suostuvat testattavaksi milloin ja missä vain.

Kiitos Smultterille, joka on otsikoissa ja edustaa puhdasta urheilua. Samoin muutamat muut voimalijat ovat päässeet otsikoihin ja se on huippuhomma, että oikea voimanosto saa näkyvyyttä.
Mutta kiitos Iltalehden pällitoimittajien mainostetaan samalla myös voimanostoliittoja joissa doping sallitaan ja se ei ole todellakaan hyvää mainosta puhtaalle urheilulle. 

Siinäpä sitä avautumista. Tiistaina penkkaamaan!

5 kommenttia:

  1. Hei, meillä onkin kisat samana päivänä, tosin eri paikkakunnalla :D onko sulla joku tarkka ruokavalio vai alatko vaan karsia summamutikassa ylimääräisiän pois ennen kisoja? Onko paljon pudotettavaa? Mä meinasin astua ens vkl vaa'alle ekan kerran kisoja ajatellen, toivottavasti se ei näytä mitään järkyttäviä tuloksia ':D

    Mirvis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 21.5. taitaa olla melkoisen suosittu kisapäivä. :) Nyt ois vielä 2.1kg pudotettavaa aamupainon perusteella eli ei todellakaan ole kiire. Mä halusin vaan laittaa ajoissa ruokavalion kuosiin ettei mene viime hetkille. Ei ole tosin tarkkaan rakennettua ruokavaliota, koska olen omasta mielestä aika pyöreä alle 57 kiloisiin eli rasvaa ja nestettä on mistä poistaa. Turhat hiilarit pois vaan ja sillä se lähtee, lisäksi juon paljon vettä ja huolehdin ateriarytmistä ettei nälkä ja ahmiminen pääse yllättämään. Tärkeää vielä tässä vaiheessa syödä hyvin, että viimeiset kovat treenit jaksaa painaa täysillä. :)

      Poista
    2. Ai niin tsemppiä diettiin (jos sellaisen tarvitset) ja treeneihin. Ollaan sitten huippukunnossa toukokuussa! :)

      Poista
  2. Samoilla mennään, viikot yleensä pyrin syömään terveellisesti ja viikonloput voi sit vähän höllätä :D ei oo vielä tarvinnut laihduttamalla laihduttaa yhteenkään kisaan mutta kai sekin päivä on vielä koettava, nyt kasvo työmatka pyöräily entiseen verrattuna aika huimasti niin huomaa kyykyssä ettei jalat oikein jaksa miten ennen mutta eiköhän ne siitä totu pikkuhiljaa, nää nyt on onneks vaan tuloksen teko kisat eikä SM:ät :D
    Tsemppiä ja voimallisia treenejä!

    Mirvis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep sama homma, pyöräilyä tullut meikäläisenkin työnkuvaan, mutta yritän pitää sen minimissään. Hapottavaa hommaa! :D

      Poista