torstai 16. kesäkuuta 2016

Tappotreeniä ja vähemmän tappotreeniä

Kiireisiä päiviä ollut ja nyt jäädään koko perhe vähän vapaalle. Jes! Treeniviikkokin on melkein taputeltu. Maanantaina kävin kyykkyä vääntämässä:

Lämmittelyt + 3x87,5 3x92,5 3x97,5 2x102,5 3x3x90
Raakarinnalleveto 4x4x40
Venyttelyt 



Rauta oli kevyttä, mutta syvyys vaihteli. Olen nyt kiinnittänyt enemmän huomiota venyttelyyn eli paikat auki ja kyykyt lupsahtamaan!

Tiistaina penkkipäivä ja meidän salille saatiin vieraita! Mervi Rantamäki ja Jukka Keinänen tulivat seuraksi jumpalle. Aika sopivasti, koska olin ajatellut kokeilla paitapenkkiä pitkästä aikaa. Treenistä tulikin sitten melko rankka, fyysisesti ja henkisesti. Mervi sanoi ettei täältä lähdetä ennen kuin onnistuu, joten hiki tuli kaikille. Sain todellakin tuntumaa mitä se paitapenkki oikeasti on. Mervin kanssa penkattiin samalla penkillä ja joo...odottelen tässä sitä päivä, että edes paidalla 90kg liikkuisi yhtä kevyesti.

Raakapenkkiä otin alkuun, lämmittelyt + 3x60 3x62,5 2x65 1x67,5 melko kevyttä oli.

Paidalla miljoona epäonnistunutta räpellystä ja 82,5kg melkein rintaan sekä lopuksi vielä 77,5kg rinnasta ylös asti. Kiiiitos miljoonasti Merville ja Jukalle avusta ja todella kallisarvoisista vinkeistä!
Olin kyllä aika kuollut. Paidan laittaminen ja asennon hakeminen vei kaikki voimat, mutta siitä huolimatta oli hyvä treeni. Apuliikkeet jäivät tällä kertaa tekemättä..... :D

Emmi innostui näyttämään osaamistaan vieraille. Jarillakin kyykky alkanut taas kulkemaan. Jari kun ei sinne omaan blogiinsa paljoa turhia kirjoittele niin mäpäs kerron, että hyvältä näyttää! :)

Keskiviikkona oli ansaittu välipäivä. Joka paikkaan sattui ja yläkroppa oli aivan juntturassa. Illalla pallottelin lapoja, venyttelin hyvin ja otin lihasrelaxanttia. Tänään on ollut olo ihan eri, sellainen elävä.

Maastavetoa, lämmittelyt + 3x100 2x105 1x110 1x115 2x3x100
Kapeakyykky tanko niskassa, lämmittelyt + 4x4x80
Merkkipenaa, lämmittelyt + 3x50 3x55 3x60 3x62,5 3x57,5
Vatsaa, hauista, alataljaa
Venyttelyt

Vetoon lyhennettiin sarjoja entisestään ettei pylly jumiudu. Ens viikolla vielä yks vetotreeni, 115kg on varmaan ihan jees alotuispaino jos muuten kisat menee niin kuin pitää (ei kuten viimeksi...) Pohdin viikon takaista treeniä Kotkassa ja yritin pitää kapeaa kyykkyä kasassa. Liikkuvuus tulee vastaan ja kyykyt piti jättää vähän vajaiksi, että pysyivät pystyssä. Ai että osaa olla hankalaa! Otin päälle etukyykkyä, jota Kurko mulle suositteli. Arvelin alkaa lisäämään sitä pikku hiljaa ohjelmaan kyykyn päälle kuten puhe oli.
Mutta penkki...ihmettelin miten kevyttä tiistain jäljiltä oli. Olisi voinut lisätä rautaa vaikka 5kg! Onneksi maltoin mieleni (Jari malttoi mieleni).  
Homma alkaa toimimaaan!

Kyykkyä 2x102,5kg ja merkkipenaa 3x62,5kg

Kisun hellyyshetki. :)

Huomenna treenaataan taas täysii!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti