tiistai 31. toukokuuta 2016

Nysväämistä...

Kolmen peräkkäisen salipäivän jälkeen arvelin pitää huomenna välipäivän. 
Sunnuntaina kävin tekemässä kyykkyä, ei ollut mitään kummempaa ohjelmaa. Rintaranka oli ja on edelleen aivan täysin lukossa enkä tahdo saa kunnolla happea kulkemaan. Oli melko hankala olo kyykätessä. Sarjapainot huiteli 20-95kilon välillä. Videolta näytin Jarille kyykkyä ja hän huomautti perseen lipsumisesta taakse ja pienestä etukenosta. Oon kai mä joskus ennenkin kyykännyt vaikkei siltä näyttänytkään... Venyttelytkin ovat jääneet liian vähälle viime aikoina. Oikeastaan ei kyllä ollut juurikaan mielenkiintoa treenaamiseen sillä hetkellä, saattoihan se vaikuttaa kyykkyihin. Räpiköin kuitenkin kyykkyjen jälkeen vielä vähän suorinjaloinmavea ja rinnallevetoa. 

Maanantaina kokeilin miltä penkki mahtaisi tuntua.


Aika nihkeetä menoa... Oikea käsi toimi hyvin, mutta vasen oli melko jähmeä ja laahasi perässä.
Kylläpä jaksoi siis kiinnostaa tämäkin treeni!
Penkin sarjapainot 20kg-60kg välillä. Päälle otin pystypunnerrusta, ojentajataljaa ja alataljaa.


                                                       

Odotellaan ja katsellaan miten tämä alkaa lutviutumaan, tarkoitan siis vasenta lapaa/kättä ja omaa mielenkiintoa hommaan. Videolta ei ehkä juuri penkin tahmeus näy, ei tuntunut kuitenkaan kivalta ollenkaan.

Tiistaina oli kuntopiiripäivä salilla eli vähän hikeä pintaan ja venyttelyä päälle. Tein kaikenlaista kevyesti, mavea, rinnallevetoa, kumasoutua, kuminauhalla leukoja, hauista yms. Ihan jees, tulipahan vaihtelua.

                                         

Melko masentava treenipäiväkirja alkaa olla, mutta jospa loppuviikosta hommaan tulis vähän enemmän eloa. Treeniohjelmaa ei ole vaan katsotaan edellisistä lapuista mitä on ollut, joten mennään sen mukaan ja tuntumalla etenkin penkatessa. Huomenna on hieroja aamusta ja arvelin jossain vaiheessa kokeilla myös akupunktiota ja kiropraktikkoa yläselän vaivoihin. Rintarangan lukko on melko epämukava varsinkin näin pitkittyessä. Normaalisti se aukeaa itsekseen aina kevyemmillä viikoilla. Palaillaan loppuviikosta, kunhan on jumpat jumpattu.

2 kommenttia:

  1. Hei, mulle fyssari neuvoi joskus laittamaan pari tennispalloa (mulla on ihan niitä lacrosse palloja mutta alussa tennispallot on varmasti mukavampia) sukan sisälle vierekkäin, sit menet lattialle makaamaan niin että ne pallot on sun selän alla, selkäranka kulkee niiden välissä ja sit rullaat edes takas ja jos on kipeä kohta niin voi olla hetken siinä paikallaan.. ite oon saanu tollai pari lukkoa avattua kunhan katsoo ettei ne pallot ole selkärankaa painamassa.

    Mirvis

    VastaaPoista
  2. Pitää kokeilla! Kiitos vinkistä :)

    VastaaPoista