maanantai 4. syyskuuta 2017

Tuskaa, hikeä ja suolenpätkiä

Otsikkoon tiivistin mitä tämä varustenosto oikeastaan on. No niin. Viime viikolla otin paidalla penkkiä ja olihan se semmoista..säätöä. Olin töissä ja salilla torstaina Burana 800mg:n voimalla, koska kipu kaulan, niskan ja yläselän alueella oli melkoinen.
Raakapenkkiä 70kg asti, paidalla lankulle sekä laudalle 80kg-105kg.
Ensimmäinen varsinainen nostoyritys rintaan 110kg lupsahti suoraan mahalle, kun paita ei ollut kunnolla päällä. Sitten otettiin 120kg pelkkä lasku ja varmistajat nostivat ylös, hyvin tuli rintaan ja just siihen tiukkaan kohtaan. Uusi yritys 110kg eikä tullut rintaan asti, 115kg jäi myös rinnasta muutaman sentin. Nyt laskin tankoa suoraan siihen tiukkaan kohtaan paidassa. Viime treenissä, kun sain 110kg rintaan se tuli hitusen siitä tiukasta kohdasta ohi ja ylös nostossa paita ei silloin toimi kuten parhaimmillaan toimisi. HUH HUH rankka laji. No jos jotain positiivista niin huonomminkin voisi mennä ja 110-120kg ei enää paina käsillä niin paljoa. Joensuussa nostellaan kuitenkin tutulla paidalla, siinä on kyykkysäätökin alla joten ei mitään hajua mitä tulevan pitää.
Samassa treenissä kevyesti mavea ja etukyykkyä.

Pakko oli antaa yläselän levätä pe-la. Ei helevetti mitkä tuskat olikaan, mutta siitä se helpotti kuitenkin. Harmitti jättää jälleen treeni välistä. 
Sunnuntaina varustekyykkyä! 
Raakana 105kg asti, polvisiteillä 3x115kg ja trikoo päälle. Voi jestas mikä säätö siinä olikaan!!! Mä hankin tuommoset "suit slip on"-sukat ja vetäisin niillä trikoota päälle. Ainut vaan, että onnistuin saamaan lahkeet liian ylös, siis aivan nivustaipeisiin asti. Voi elämä...no eikun trikoota riisumaan, kun ei niitä saa muuten laskettua. Teki ihan pienesti kipeää saada pois sieltä nivusista toi haalari. Jarihan sitä siinä repi ja minä huusin...uusi yritys trikoon ollessa paremmin päällä:
Olkaimet alhaalla: 3x125kg 3x135kg 1x145kg olkaimet ylhäällä: 1x155kg 1x165kg 1x170kg loppuun vielä olkaimet alhaalla: 2x3x130kg

Just kun alkoi tuntumaan, että 150kg on ihan mukava paino selässä niin latastaan 20kg lisää. Painoihan tuo 170kg jonkun verran vaan siihenkin kyllä tottuu. Lähtöasennon saaminen ison painon kanssa on vähän hankalaa. Syvyys jäi pienestä kiinni, kyykyt tulivat 90 asteen kulmaan. Lahkeet ensi treeniin vähän ylemmäs, ei kuitenkaan niin ylös kuin ne ensin sain menemään... Mielellään samoilla painoilla haluaisin syvyyteen päästä, koska aloituksen pitäisi olla mahdollisimman mukava jne. Onneksi on tosiaan vielä yksi kyykkytreeni!
Paljon helpompi olisi kyllä kyykätä olkaimet alhaalla eikä mulla edes ole tiukat olkaimet, ainoastaan trikoon alaosa on aivan saatanallisen tiukka. Tätähän tää on, sattuu välillä niin paljon että tähtiä näykyy silmissä ja oksettaa. Silti tykkään!

Tänään tein penkkiä raakana, vikat sarjat:
3x65kg 2x70kg 1x72,5 1x75 3x3x65
Vähän alataljaa, pari vatsaa ja venyttelyt

Penkki ei ollut niin kevyttä kuin viikko sitten, mutta torstain ja eilinen treeni huomioon ottaen "ihan jees". Olisin halunnut nostaa 77,5kg vaan eräs täällä toppuutteli. No ehkä hyvä niin ettei tuu just viime metreillä kramppia tms. :D Aivan järkyt säryt iskivät kyynärvarsiin kesken treenin. Kuulemma hermosärkyä saattaa varustenoston yhteydesä ilmetä. No onpa hauskaa. Just kun ajatteli, että jes, kivuton ja helppo penkkitreeni! Ei siis riitä kärsimys varusteiden kanssa telkutessa vaan siitä pitää nauttia myös muuten... 

Videolla kyykyt 165kg ja 170kg sekä 115kg "melkein onnistunut" rintaan lasku.
Instagramissa tämän päivän 75kg.

Palaillaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti